«Δεν μπορεί να συζητούνται και να ψηφίζονται ρυθμίσεις ερήμην της Αυτοδιοίκησης για θέματα που την αφορούν»
Απόσυρση του άρθρου 31 για τους ΠΕΔΣΑ και τροποποίηση του άρθρου 30 για τα Λιμάνια
Τις ενστάσεις της ΚΕΔΕ για τα άρθρα 31 και 30 του νομοσχεδίου «Συνταξιοδοτικές Ρυθμίσεις, Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25/10/2012», κατέθεσε σήμερα ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δήμαρχος Αμαρουσίου Γιώργος Πατούλης προς τις Διαρκείς Επιτροπές Παραγωγής και Εμπορίου, Μορφωτικών Υποθέσεων και Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων.
Παίρνοντας το λόγο ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ εξέφρασε την αγανάκτηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα και κατά κόρον, η ΚΕΔΕ, παρά το γεγονός ότι συζητούνται και ψηφίζονται νομοσχέδια που περιλαμβάνουν ρυθμίσεις σημαντικότατες για το θεσμό, δεν καλείται σε καμία διαδικασία διαβούλευσης προκειμένου να διατυπώσει την άποψη ή να καταθέσει τις προτάσεις της ίδιας της Αυτοδιοίκησης επ΄ αυτών. Αντιθέτως, αποφασίζονται πράγματα που την αφορούν ευθέως, ερήμην της και απλώς καλείται εκ των υστέρων να τα υλοποιήσει.
Τέτοια πρακτική, υπογράμμισε ο κ. Πατούλης είναι πρωτόγνωρη και δεν συνάδει με τις δημοκρατικές μας παραδόσεις. Στις σημερινές δε συνθήκες δεν βοηθάει, πολύ περισσότερο που όλοι υποστηρίζουμε και θέλουμε να συμβάλλουμε στην προσπάθεια που καταβάλει η χώρα μας να βγει από την κρίση και να ξαναμπεί σε τροχιά ανάπτυξης.
Αναφερόμενος ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ στο άρθρο 31 του νομοσχεδίου που αφορά στην τελική έγκριση των Περιφερειακών Σχεδίων Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΠΕΔΣΑ) υπογράμμισε τα εξής:
«Η πρόταση αυτή μας βρίσκει καθ΄ ολοκληρία αντίθετους, αφού δημιουργεί ένα συγκεντρωτικό σύστημα ελέγχου της κεντρικής εξουσίας απέναντι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Ειδικότερα στο μείζον και ευαίσθητο ζήτημα του σχεδιασμού και της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων, όπου το βάρος της υλοποίησης καλείται να φέρει η Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ Βαθμού, η Πολιτεία θέλει να έχει τον τελικό λόγο, αφαιρώντας τη δυνατότητα και επί της ουσίας την αρμοδιότητα από τους Δήμους να έχουν μια ολοκληρωμένη πρόταση τόσο του σχεδιασμού όσο και της υλοποίησής του.
Η προαναφερόμενη νομοθετική πρωτοβουλία έρχεται σε αντίθεση και με το αναρτημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ), το οποίο προβλέπει αυξημένο ρόλο στους Δήμους και βεβαίως την αναγνώριση του δικαιώματος του σχεδιασμού και την υλοποίησή του.
Σας επισημαίνουμε ότι η ΚΕΔΕ έχει επεξεργασμένες προτάσεις για το σύνολο του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του τομέα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων και καλούμε τα συναρμόδια Υπουργεία να συνδράμουν, μέσα από ένα γόνιμο διάλογο, στην δρομολόγηση βιώσιμων λύσεων στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Με βάση τα παραπάνω, ζητούμε την άμεση απόσυρση του επίμαχου άρθρου, του οποίου δεν είχαμε γνώση και για το οποίο δεν προηγήθηκε καμία διαβούλευση με την ΚΕΔΕ γεγονός το οποίο συμβαίνει για πρώτη φορά για ένα θέμα το οποίο αφορά κατεξοχήν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση».
Σε ότι αφορά το άρθρο 30, για τη συγκρότηση της «Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων», ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ εξέφρασε επίσης την αντίθεσή του με τις προβλέψεις της ρύθμισης, διότι και πάλι η παραπάνω Επιτροπή, αποτελείται από υπηρεσιακούς παράγοντες των υπουργείων.
«Θεωρούμε απαραίτητο και αναγκαίο, υπογράμμισε ο Γ. Πατούλης, να μετέχει στην Επιτροπή αυτή εκπρόσωπος της ΚΕΔΕ καθ’ όσον κύριο έργο της είναι η χωροθέτηση, τροποποίηση, συμπλήρωση και έγκριση χρήσεων γης και των όρων και περιορισμών δόμησης του τουριστικού λιμένα ή η μετατροπή υπάρχοντος λιμένα σε τουριστικό.
Η Επιτροπή αυτή κατ’ ανάγκην συνεργάζεται στα πλαίσια άσκησης των αρμοδιοτήτων της (αυτοψίες κ.λπ.) με τις Τεχνικές Υπηρεσίες των Δήμων. Κατά συνέπεια θεωρούμε εκ των ων ουκ άνευ και ζητούμε την συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην «Επιτροπή Τουριστικών Λιμένων», με εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας».