Η ΚΕΔΕ με την από 16.08.2017 επιστολή της, υπέβαλε σειρά ερωτημάτων σχετικά με το περιεχόμενο και τις επιπτώσεις της με αριθμό 135275/22.05.2017 απόφασης της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.
Η απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής καταρχάς μας εξέπληξε, καθόσον ήταν άκρως επιθετική, και δεν είναι σύμφωνη με τη μέχρι τώρα συνεργασία του ίδιου τόσο με την ΚΕΔΕ όσο και με όλους τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αφού και ο ίδιος έχει υπηρετήσει το θεσμό της Αυτοδιοίκησης για πολλά χρόνια.
Μετά την απάντηση του Υπουργού στα κατ’ ιδίαν ερωτήματα που έθεσε η ΚΕΔΕ με την από 16.08.2017 επιστολή της φαίνεται ότι οι κοινοί κανόνες τιμολόγησης και κοστολόγησης του ύδατος δεν αποτελούν επιβολή ενιαίας τιμής του νερού πανελλαδικά, αλλά οι κανόνες που τέθηκαν έχουν ως βασικό όρο τη βιωσιμότητα των ΔΕΥΑ και την προσαρμογή της σχετικής νομοθεσίας με την ευρωπαϊκή Οδηγία. Επίσης, για τους νησιωτικούς Δήμους φαίνεται ότι προωθείται ευρύ πρόγραμμα υποδομών αφαλάτωσης, η δε μεταφορά νερού στους Δήμους αυτούς θα συνεχίζει να αποτελεί υποχρέωση και δέσμευση της Πολιτείας.
Μας ικανοποιεί, δε, το γεγονός ότι στους κανόνες τιμολόγησης και κοστολόγησης προβλέπονται κοινωνικά τιμολόγια που θα αφορούν τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Η ΚΕΔΕ, και γενικότερα η Τοπική Αυτοδιοίκηση, με γνώμονα πάντοτε ότι το νερό αποτελεί κοινωνικό αγαθό σε συνδυασμό με το Σύνταγμα που στα άρθρα 5 παρ. 5 και 21 παρ. 3 κατοχυρώνει, αφενός, το δικαίωμα της προστασίας της υγείας, αφετέρου, την υποχρέωση μέριμνας του Κράτους για την υγεία των πολιτών, επιδιώκει τη συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος, αφού στόχος όλων μας είναι να παραμείνει το νερό κοινωνικό αγαθό και να μην υπάρχει υπέρμετρη επιβάρυνση καταναλωτών – «κατοίκων – δημοτών» από τις νέες θεσμικές παρεμβάσεις που έχουν σχέση με την πολιτική υδάτων.